Pirttiniemi

Lat. 62° 54,20' P Long. 27° 43,95' I
(Vesitie, 70460 Kuopio)

Kuopion Pursiseuran kotisatamana toimiva Pirttiniemen tukikohta sijaitsee Kallaveden rannalla vain muutaman kilometrin päässä Kuopion keskustasta.

Pirttiniemessä on noin 300 laituri- ja talvisäilytyspaikkaa seuran jäsenten veneille ja näiden lisäksi vierasvenepaikkoja tilapäistä venepaikkaa tarvitseville. Lisätietoa venepaikoista löydät täältä.

Pirttiniemessä on jätepiste, johon veneillessä kertyneet jätteet voi sijoittaa. Jätehuollon ylikuormituksen välttämiseksi suositellaan kuitenkin omien jätteiden poisvientiä.

Pirttiniemessä sijaitseva Luotsi-toimintakeskus toimii seuran kokous- ja koulutustilana, kilpailukeskuksena sekä seuran jäsenten taukotilana. Ovikoodin saat tarvittaessa pääsihteeriltä tai satamamestarilta.

Pirttiniemestä löytyy myös Lars Sonckin suunnittelema huvila, jota vuokrataan juhla- ja kokouskäyttöön niin yksityishenkilöille kuin yritykselle. Seuran jäsenet saavat 50 % alennuksen vuokrauksesta.

Kuopion Pursiseuran lisäksi Pirttiniemen tukikohdassa toimivat myös Kuopion Järvipelastajat ja Kuopion Urheilusukeltajat.

Pirttiniemen tukikohtasäännöt löydät täältä. Tutustu myös Kuopion Pursiseuran ympäristöohjeeseen.