Joni Päivinen purjehti voittoon Suomen Laser Master mestaruuskilpailuissa

4.8.2019

Suomen Laser Master -mestaruudet ratkaistiin perinteisesti Nauvossa 27.-28.7. Regatta purjehdittiin tänä vuonna erittäin haasteellisissa heikoissa tuulissa, joissa tuulen paine-erot olivat rata-alueella suuria.

Voitosta käytiin huima taistelu Kuopion Pursiseuran Joni Päivisen, Esbo Segelföreningin Henrik Eklundin ja Tuusulanjärven Purjehtijoiden Mikko Rantalan välillä. Kilpailu huipentui viimeiseen lähtöön, jonka Päivinen voitti ennen Rantalaa. Voitettuaan kaksi viimeistä osapurjehdusta Joni voitti samalla Suomen Laser Master mestaruuden yhden pisteen erolla Henrik Eklundiin ja kahden pisteen erolla Mikko Rantalaan.

Suomen Laser Masters kokonaiskilpailun voitto oli Jonille toinen. Kilpailu on järjestetty jo 38 vuoden ajan ja vain seitsemän purjehtijaa on pystynyt voittamaan mestaruuspokaalin useammin kuin kerran.