Kallavesj’ 2021 -messut siirtyy vuoteen 2022

14.12.2020

Kuopion Pursiseuran hallitus on päättänyt siirtää Kallavesj’ 2021 -messut vuoteen 2022. Messut oli tarkoitus järjestää Kuopio-hallissa 26.-28.3. Kallavesj’-messut jouduttiin siirtämään nyt jo toistamiseen koronaviruksen takia.

- Olemme seuranneet tilanteen kehittymistä tarkasti ja keskusteltuamme viranomaisten ja näytteilleasettajien kanssa, katsoimme ettei vielä maaliskuussa ole turvallista järjestää isoa yleisötapahtumaa siten, että se olisi myös kaupallisesti kannattavaa, kertoo Kuopion Pursiseuran messupäällikkö Jani Kelo.

- Viime keväänä jouduimme perumaan messut viranomaisten asettamien rajoitusten takia vain kahta viikkoa ennen tapahtuman alkua ja se oli erittäin haastava tilanne näytteilleasettajille, yhteistyökumppaneille ja muille messujen järjestämiseen osallistuneille tahoille. Halusimmekin tehdä päätöksen nyt hyvissä ajoin etukäteen, Kelo jatkaa.

Kallavesj’-messujen järjestäminen on kuulunut Kuopion Pursiseuran toimintaan vuodesta 1964 lähtien. Tapahtuma on kerännyt vuosittain yli 25 000 kävijää ja näytteilleasettajia on ollut mukana noin 120. Kallavesj’-messut saavat jatkoa entistä vahvempana 1.-3.4.2022.

Uutuusveneet esillä Kuopion Uivassa venenäyttelyssä

Kuopiossa pääsee tutustumaan veneilykauden uutuuksiin tulevana kesänä Kuopion Saanassa 11.-12.6. järjestettävässä Kuopion Uivassa venenäyttelyssä. Tapahtumassa on mukana myös koeajettavia veneitä ja vesijettejä sekä paljon muuta nähtävää ja koettavaa koko perheelle. Yleisöllä on tapahtumaan vapaa pääsy.