Kallavesj’-messut siirtyy vuoteen 2023

10.2.2022

Kuopion Pursiseuran hallitus on päättänyt siirtää huhtikuun 2022 ensimmäiselle viikonlopulle suunnitellut Kallavesj’-messut vuoteen 2023. Päätös tehtiin näytteilleasettajien kanssa käytyjen neuvottelujen jälkeen hyvässä yhteisymmärryksessä.

– Valitettavasti jouduimme toteamaan, ettei vielä tänä keväänä ollut edellytyksiä onnistuneiden venemessujen järjestämiseen. Vaikka tapahtumarajoituksia puretaankin nyt kovaa vauhtia, on pitkittynyt koronatilanne vaikuttanut näytteilleasettajien mahdollisuuksiin osallistua tapahtumaan ja etenkin veneiden saatavuudessa on ollut merkittäviä haasteita. Emme olisi voineet taata, että messujen tarjonta olisi vastannut kävijöiden odotuksia ja näytteilleasettajien tavoitteita, kertoo Kuopion Pursiseuran messupäällikkö Jani Kelo.

Vaikka Kallavesj’-messuja jouduttiin siirtämään nyt jo kolmannen kerran, on Kuopion Pursiseuralla edelleen vahva usko venemessujen tulevaisuutta kohtaan. Kallavesj’-messut saavat jatkoa entistä vahvempana 31.3.-2.4.2023.

Kallavesj’-messujen järjestäminen on kuulunut Kuopion Pursiseuran toimintaan vuodesta 1964 lähtien. Tapahtuma on kerännyt vuosittain yli 25 000 kävijää ja näytteilleasettajia on ollut mukana noin 120.