Ratamoottoriveneilytoiminta jatkuu Kuopiossa

12.4.2021

Ratamoottoriveneilyn suosio on ollut kovassa nosteessa Suomessa jo useamman vuoden ajan, ja myös Kuopiossa kiinnostus lajia kohtaan on kasvanut.

Kuopion Pursiseura perusti viime kesänä oman harjoitusryhmän 8–12-vuotiaille lapsille. Ryhmä harjoittelee SJ10-luokan veneillä Pirttiniemen tukikohdan edustalla sijaitsevalla harjoitteluradalla.

- Viikkoharjoitukset pyörähtävät käyntiin heti jäiden lähdettyä ja uusia harrastajia otetaan mukaan. Seuralla on tällä hetkellä kaksi SJ10-venettä, joten alkuun pääsee myös ilman omaa venettä, kertoo ryhmän toiminnasta vastaava Tero Hakkarainen.

Varsinaisen ajamisen lisäksi harjoituksissa opetellaan veneilyn perustaitoja sekä veneiden huoltoon ja ylläpitoon liittyviä asioita. Myös lasten vanhemmat ovat lämpimästi tervetulleita mukaan toimintaan.

Viime kesänä SJ10-harrastuksen aloittanut Santtu Huttunen odottaa jo innolla tulevaa kautta ja kertoo, että veneilyssä parasta on vauhti ja kilpailut.

Huttunen pääsi kilpailujen makuun viime syksynä edustaessaan seuraa Kuopion Saanalla järjestetyssä ratamoottoriveneilyn SM-sarjan osakilpailussa. Tänä vuonna Kuopion osakilpailu järjestetään 16.-18.7.

Lisätietoja: www.kuopionpursiseura.fi/sj10

Kuva: Pasi Hannula

SJ10

Kansallinen nuorisoluokka 8–12-vuotiaille