Vehmersalmen kirkosta ensimmäinen suomalainen vesitiekirkko

14.5.2019

Vehmersalmen kirkko vihitään Suomen ensimmäiseksi vesitiekirkoksi sunnuntaina 30.6.2019. Tilaisuus alkaa Vehmersalmen sataman laivalaiturilla klo 11.30 Vesitiekirkko-kyltin paljastamisella.

Ohjelma:

1. Vesitiekirkko-vesiliikennemerkki paljastetaan.
  2. Votiivilaiva (kirkkoveneen pienoismalli) saapuu satamaan oikean kirkkoveneen soutajien tuomana.
  3. Juhlayleisö siirtyy kulkueena Vehmersalmen kirkolle.
  4. Votiivilaiva nostetaan sisälle Vehmersalmen kirkon kattoon ja se sille annetaan nimi.
  5. Vehmersalmen kirkon vihkiminen 1. vesitiekirkoksi ja vihkiäisjumalanpalvelus kirkossa.
  6. Vehmersalmen seurakunnan tarjoama ruokailu kirkon mäellä.

Kirkon vihkiäisjuhla on avoin tilaisuus kaikille ja on yksi Kuopion Pursiseuran 130-vuotisjuhlavuoden päätapahtumista, joten järjestelytoimikunta toivoo mahdollisimman monen veneilijän saapuvan historialliseen juhlaan paikan päälle.

Paikalle saapuneiden veneilijöiden toivotaan nostavan vihkiäistilaisuuden ajaksi juhlaliputuksen veneisiin.

Edellisenä lauantai-iltana satamassa on Vehmersalmipäivien ohjelmaa ja Lions Club Vehmersalmen järjestämä perinteinen Vesjperä-tapahtuma ja torvisoittokunnan musiikkia alkaen klo 17.00.

Tervetuloa!

Lue lisää alla olevasta tiedotteesta.