Huomionosoitukset

I. KUNNIAKOMMODORI

Kuopion Pursiseura voi kutsua kunniakommodorikseen henkilön, joka on toiminut seuran kommodorina tai varakommodorina yhteensä vähintään 10 vuotta ja edistänyt seuran tarkoitusperien toteutumista poikkeuksellisen ansiokkaasti. Seuralla voi olla kerrallaan vain yksi kunniakommodori.

II. KUNNIAKIPPARI

Kunniakippari on edistänyt seuran toimintaa joko työllään tai muulla panostuksellaan. Tunnustuksena on kultainen mitali jalopuisessa kotelossa.

III. MESTARIKIPPARI

Mestarikipparin meriittinä on merkittävä purjehdus, esim. hyvä sijoitus valtakunnallisessa purjehduskilpailussa tai huomattava meripurjehdus. Tunnustuksena on hopeinen mitali jalopuisessa kotelossa.

IV. TUKIKIPPARI

Tukikippari on toiminut ansiokkaasti seuran hyväksi. Tunnustuksena on pronssinen mitali mäntyisessä kotelossa.

V. KUNNIAJÄSEN

Kuopion Pursiseura voi kutsua kunniajäsenekseen henkilön, joka on erityisen ansiokkaasti toiminut seuran hyväksi. Päätöksen kunniajäseneksi kutsumisesta tekee seuran syyskokous hallituksen perustellun esityksen pohjalta. Aloite kunniajäsenyyden myöntämisestä voi tulla myös yksittäiseltä seuran jäseneltä. Kunniajäseneksi ei voida nimittää henkilöä, joka toimii sillä hetkellä seuran luottamustehtävässä.

Huomionosoitusten myöntämisperusteet päivitetty 2015.

Suomen Purjehdus ja Veneily ry:n ansiomerkkisäännöt löydät täältä.